Επιχείρηση «Διάσωση των χόμπι μας»
Δημιουργός: Ελένη Ξυλά
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Τρίμη-Κύρου Κατερίνα, Επιχείρηση "Διάσωση των χόμπι μας"
Περίληψη
Οι μαθητές/τριες μέσα από τις δραστηριότητες του σεναρίου κατάφεραν:
• να συνεργαστούν·
• να αναλάβουν πρωτοβουλίες·
• να έρθουν σε επαφή με πλήθος μουσείων·
• να αναγνωρίσουν την αξία του πολιτισμικού κεφαλαίου των λαών·
• να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο ως μέσο επίσκεψης αρχαιολογικών χώρων.
Διδακτική Ενότητα | → Νεοελληνική Γλώσσα ↘ Α Γυμνασίου ↘ Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Πολυσημία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Παράγραφος ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ επιστολές/προσκλήσεις ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Έκθεση (σχολικού τύπου) → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επιστολές/προσκλήσεις ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Παράγραφος ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Προφορικό κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 2015/09/22 |
Χρονολογία έως | 2015/10/30 |
Σχολική μονάδα | Γυμνάσιο Ν. Επιβατὠν |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |