Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [32,72 MB]

Χριστός γεννάται

  • Δημιουργός: Αυγουστίνος Ανδρικόπουλος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Κύριες επιδιώξεις του σεναρίου με τίτλο «Χριστός Γεννάται» είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές, μέσα από την εφαρμογή ενός διαφορετικού τρόπου διδασκαλίας και μάθησης, τον προσανατολισμό στη χρήση και αξιοποίηση νέων μορφών διδασκαλίας όπως η ομαδική εργασία, η καλλιέργεια νέων γραμματισμών και παιδαγωγικής αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Επίσης, σκοπός είναι να αντιληφθούν την έννοια του ‘πνεύματος των Χριστουγέννων’, τη χαρά της προσφοράς και της βοήθειας, ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή αλλά και τη δυνατότητα συμμετοχής σε δραστηριότητες δημιουργίας και δωρεάς, τόσο υλικών αγαθών όσο και συναισθημάτων. Επίσης, στόχος είναι και η ορθή χρήση και η εφαρμογή της προφορικής και γραπτής επικοινωνίας και της αφήγησης σε λόγο απλό, καθημερινό αλλά και επίσημο, όπως συμβαίνει με τη συγγραφή ενός γράμματος, μιας ευχετήριας κάρτας ή και ακόμη η ομαδική δημιουργία ενός θεατρικού σεναρίου και η παρουσίασή του από τα παιδιά. Επιπλέον, προωθείται ο κριτικός γραμματισμός μέσω της αναζήτησης και της επιλογής στο διαδίκτυο των κατάλληλων πηγών και πληροφοριών καθώς και μέσω της αξιοποίησής τους στη μάθηση.

Διδακτική Ενότητα→ Δ Δημοτικού
↘ Ενότητα 8: Χριστός γεννάται
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Γιορτές
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Κύριες προτάσεις
↘ Ονοματικές δευτερεύουσες προτάσεις
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Τόνοι
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)11/12/2012
Χρονολογία έως19/12/2012
Σχολική μονάδα

12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Κορινού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση