Χριστός Γεννάται
Δημιουργός: Αμανατίδης Νίκος
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Σωτήρης Κίργινας, Χριστός Γεννάται
- Αυγουστίνος Ανδρικόπουλος, Χριστός γεννάται
Περίληψη
Κύριες επιδιώξεις του σεναρίου με τίτλο «Χριστός Γεννάται» είναι εμπλακούν οι μαθητές στην εφαρμογή ενός διαφορετικού τρόπου διδασκαλίας και μάθησης με προσανατολισμό στη χρήση και αξιοποίηση νέων μορφών διδασκαλίας όπως της ομαδικής εργασίας, της καλλιέργειας νέων γραμματισμών και της παιδαγωγικής αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Επίσης, να αντιληφθούν την έννοια του πνεύματος των Χριστουγέννων, τη χαρά της προσφοράς και βοήθειας ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή αλλά και τη δυνατότητα συμμετοχής σε δραστηριότητες δημιουργίας και δωρεάς τόσο υλικών αγαθών όσο και συναισθημάτων. Επίσης, στόχος είναι και η ορθή χρήση και εφαρμογή της προφορικής και γραπτής επικοινωνίας και αφήγησης σε λόγο απλό, καθημερινό αλλά και επίσημο όπως με τη συγγραφή ενός γράμματος, μιας ευχετήριας κάρτας ή και ακόμα η ομαδική δημιουργία ενός θεατρικού σεναρίου και η παρουσίασή του από τα παιδιά. Επιπλέον, ο κριτικός γραμματισμός μέσω της αναζήτησης και επιλογής στο διαδίκτυο των κατάλληλων πηγών και πληροφοριών καθώς και αξιοποίησής τους στη μάθηση.
Διδακτική Ενότητα | → Δ Δημοτικού ↘ Ενότητα 8: Χριστός γεννάται |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Θρησκείες ↘ Γιορτές → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Ρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Κύριες προτάσεις ↘ Ονοματικές δευτερεύουσες προτάσεις ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Τόνοι ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Εικαστικά → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project ↘ Θεατρική Αγωγή |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εκτός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 11/2012 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |