Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [5,26 MB]

Μουσεία της Αθήνας

  • Δημιουργός: Αρχοντούλα Μαντζαρίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Με το παρόν διδακτικό σενάριο συνειδητοποίησαν τα παιδιά ότι το διαδίκτυο αποτελεί σημαντική πηγή για την αναζήτηση πληροφοριών που αφορούν στα σχολικά μαθήματα και τις εκπαιδευτικές επισκέψεις. Το σενάριο διαπραγματεύτηκε στοιχεία από τα μουσεία της πόλης των Αθηνών. Τα παιδιά γνώρισαν τα μουσεία και τα εκθέματά τους πριν τα επισκεφτούν.
Το σενάριο περιέλαβε δραστηριότητες που έδωσαν αφορμή για πλοήγηση εντός των μουσείων και άντληση πληροφοριών με κριτική αναγνωστική προσπέλαση κειμένων και εικόνων. Η αμεσότητα και εγκυρότητα της ηλεκτρονικής πηγής πληροφοριών προσέφερε γνώσεις που δε συναντώνται σε κανέναν τουριστικό οδηγό αλλά ούτε και σε βιβλία. Οι ιστοσελίδες των μουσείων ανανεώνονται συνεχώς, κάτι που δεν είναι εφικτό στα παραδοσιακά έντυπα (τουριστικοί οδηγοί, βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, λεξικά), όπου οι πληροφορίες που παρέχονται πολλές φορές είναι παρωχημένες. Τα παιδιά δημιούργησαν κείμενα με εικόνες για την ξενάγηση στα μουσεία που θα επισκεφτούν, ακολούθησαν τα σχεδιαγράμματα των εκθεσιακών χώρων με τις συλλογές τους και κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους στα βιβλία των επισκεπτών σε κάθε μουσείο.

Διδακτική Ενότητα→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 16: Μουσεία
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)10/11/2013
Χρονολογία έως25/11/2013
Σχολική μονάδα

11ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές