Κατεβάστε το σενάριο

Ο πατέρας

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνος Κόμπος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το σενάριο χρησιμοποιεί τις ΤΠΕ στην ενότητα «Συγγενικές Σχέσεις» (σχολικό βιβλίο «Γλώσσα Στ΄ δημοτικού», τεύχος β΄) και αναδεικνύει το πρόσωπο του πατέρα στην οικογένεια. Ο πατέρας αποτελεί το πρόσωπο της οικογένειας που εξελίσσεται διαχρονικά και κοινωνικά. Από «αφέντης-προστάτης» μετατρέπεται σε «συνεργάτη».
Στο σενάριο περιλαμβάνονται δραστηριότητες όπως:
‒ Η χρήση του παγκόσμιου ιστού.
‒ Η δημιουργία κειμένων και πινάκων με τη χρήση κειμενογράφων.
‒ Η δημιουργία εικόνων με τη χρήση εργαλείων από λογισμικά προγράμματα.
‒ Η κατασκευή σταυρόλεξων που παρέχουν εκπαίδευση με ευχάριστο τρόπο.
Μέσα από το σενάριο τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για έναν γονέα τους και αναπτύσσουν κριτική σκέψη, επεξεργάζονται κείμενα και αξιοποιούν και οργανώνουν πληροφορίες με ψηφιακά πολυτροπικά μέσα. Το σενάριο εξελίσσεται στην τάξη και στο εργαστήριο των Η/Υ και προϋποθέτει ομαδοσυνεργατική εργασία.

Διδακτική Ενότητα→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 11: Συγγενικές σχέσεις
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)1/5/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών