Κατεβάστε το σενάριο

Ο πατέρας

  • Δημιουργός: Αικατερίνη Μιχαλάκου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο χρησιμοποιεί τις ΤΠΕ στην ενότητα «Συγγενικές Σχέσεις» (σχολικό βιβλίο Γλώσσα Στ΄ Δημοτικού, τεύχος β΄) και αναδεικνύει το πρόσωπο του πατέρα στην οικογένεια. Ο πατέρας αποτελεί το πρόσωπο της οικογένειας που εξελίσσεται διαχρονικά και κοινωνικά. Από «αφέντης-προστάτης» μετατρέπεται σε «συνεργάτη». Σύμφωνα με την Κατερίνα Φίλη, ο πατέρας που παραδοσιακά αφήνει την ευθύνη της ανατροφής των παιδιών του σχεδόν ολοκληρωτικά στη γυναίκα του, έχει αντικατασταθεί σήμερα από μια νέα γενιά πατέρων που αναλαμβάνουν οι ίδιοι να φροντίζουν τα παιδιά τους, μιας και η γυναίκα τους εργάζεται. Πολύ πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι από τους οχτώ κιόλας μήνες της ζωής του το βρέφος είναι δυνατό να προσκολληθεί στον πατέρα του μάλλον παρά σε οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο (ακόμη κι αν αυτό είναι η μητέρα), επειδή ο πατέρας παίζει πιο συχνά με το παιδί του και του δίνει ερεθίσματα. Τα κορίτσια που έχουν καλές σχέσεις με τον πατέρα τους μπορούν να αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερη άνεση τα άλλα πρόσωπα και να νιώθουν ασφαλή στις κοινωνικές τους σχέσεις. Τα αγόρια, πάλι, όταν διατηρούν καλές σχέσεις με τον πατέρα τους, είναι πιο ικανά να προσαρμοστούν μετά από ένα ενδεχόμενο διαζύγιο των γονιών τους. Το πρότυπο του πατέρα που εκπροσωπεί το αρσενικό τμήμα της δημιουργίας μέσα στη σύγχρονη οικογένεια είναι πολύτιμος και αναγκαίος για την ισορροπία της.
Στο σενάριο περιλαμβάνονται δραστηριότητες όπως:
‒ Η χρήση του παγκόσμιου ιστού.
‒ Η δημιουργία κειμένων και πινάκων με τη χρήση κειμενογράφων.
‒ Η δημιουργία εικόνων με τη χρήση εργαλείων από λογισμικά προγράμματα.
‒ Η κατασκευή σταυρόλεξων που παρέχουν εκπαίδευση με ευχάριστο τρόπο.
Μέσα από το σενάριο τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για έναν γονέα τους και αναπτύσσουν κριτική σκέψη, επεξεργάζονται κείμενα και αξιοποιούν και οργανώνουν πληροφορίες με ψηφιακά πολυτροπικά μέσα. Το σενάριο εξελίσσεται στην τάξη και στο εργαστήριο των Η/Υ και προϋποθέτει ομαδοσυνεργατική εργασία.

Διδακτική Ενότητα→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 11: Συγγενικές σχέσεις
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)26/03/2014
Χρονολογία έως28/03/2014
Σχολική μονάδα

8ο Δ.Σ. Πατρών

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση