Τα μαγαζιά
Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Τοκμακίδου Ελπίδα, Τα μαγαζιά
Περίληψη
Βασική επιδίωξη του σεναρίου με τίτλο «Τα Μαγαζιά» είναι η συνειδητοποίηση -μέσα από βιωματικές καταστάσεις και μέσα από την ανάπτυξη συλλογικών δραστηριοτήτων που ευνοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/-τριών- της κοινωνικής διάστασης που έχει η προφορική και γραπτή επικοινωνία, όπως και η χρήση της τεχνολογίας. Αφετηρία του αποτέλεσε η 1η ενότητα του σχολικού βιβλίου της Β΄ Τάξης, από την οποία τα παιδιά παρακινήθηκαν να μιλήσουν για πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις από τη δική τους γειτονιά.
Διδακτική Ενότητα | → Β Δημοτικού ↘ Ενότητα 1: Στο δρόμο για το σχολείο |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα ↘ Πόλη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Απλή πρόταση ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Τόνοι ↘ Σημεία στίξης ↘ Συλλαβισμός ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Πληροφορική ↘ Μαθηματικά ↘ Μελέτη Περιβάλλοντος ↘ Αισθητική Αγωγή → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project ↘ Θεατρική Αγωγή |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εκτός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια | Υπάρχει δυνατότητα χρονικής επέκτασης του σεναρίου, ανάλογα με τους στόχους του εκπαιδευτικού, τις δυνατότητες της τάξης και το ενδιαφέρον των μαθητών. |
Χρονολογία (από) | 19/9/2012 |
Χρονολογία έως | 5/10/2012 |
Σχολική μονάδα | 1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |