Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Συνοδευτικό Υλικό  [15,71 MB]

Τα μαγαζιά

  • Δημιουργός: Τοκμακίδου Ελπίδα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Βασική επιδίωξη του σεναρίου με τίτλο «Τα Μαγαζιά» είναι η συνειδητοποίηση -μέσα από βιωματικές καταστάσεις και την ανάπτυξη συλλογικών δραστηριοτήτων που ευνοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/τριών- της κοινωνικής διάστασης που έχει η προφορική και γραπτή επικοινωνία, όπως και η χρήση της τεχνολογίας. Αφετηρία του αποτελεί η 1η ενότητα του σχολικού βιβλίου της Β΄ τάξης, όπου τα παιδιά καλούνται να μιλήσουν για πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις από τη δική τους γειτονιά. Αφορμή μπορεί να αποτελέσει η πρόσκληση/πρόκληση στους μαθητές/τριες να παραστήσουν τους επαγγελματίες συγκεκριμένων μαγαζιών. Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται να έρθουν σε επαφή με ποικίλα κειμενικά είδη μέσα από τη δημιουργία ενός πλαισίου επικοινωνίας που είναι ιδιαίτερα οικείο και ελκυστικό στα παιδιά, το παιχνίδι. Μέσα από τις παιγνιώδεις δραστηριότητες και την ανάληψη ρόλων (του πελάτη αλλά ταυτόχρονα και κάποιου επαγγελματία) επιδιώκεται η ενεργητική συμμετοχή τους σε πρακτικές γραμματισμού, ενώ παράλληλα τα παιδιά μπορούν να αυτενεργήσουν, να πειραματιστούν και να κινητοποιήσουν τη δημιουργική τους σκέψη. Είναι αναμενόμενο πως στην αρχή της νέας σχολικής χρονιάς κάποιοι μαθητές/τριες θα έχουν «ξεχάσει» βασικές πληροφορίες, όπως είναι η γραφή συγκεκριμένων λέξεων αλλά και γραμμάτων/δίψηφων. Με τις επιλογές του σεναρίου αναζητείται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει τα όσα έμαθαν στο μάθημα της γλώσσας ήδη από την προηγούμενη σχολική χρονιά με όσα καλούνται να επεξεργαστούν στη νέα τάξη.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 1: Στο δρόμο για το σχολείο
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Πληροφορική
↘ Μαθηματικά
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

16-18 διδακτικές ώρες για το μάθημα της Γλώσσας αλλά και άλλες τουλάχιστον 4 ώρες στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης (με δυνατότητα επέκτασης ανάλογα με τους στόχους του εκπαιδευτικού, τις δυνατότητες της τάξης και το ενδιαφέρον των μαθητών).

Χρονολογία (από)10/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές