Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Σύγκρουση Αχιλλέα Αγαμέμνονα_tek [2,92 MB]

Σύγκρουση Αχιλλέα-Αγαμέμνονα

  • Δημιουργός: Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται μέσω της αλληλεπίδρασής τους στις ομάδες και να καλλιεργούν τη δεξιότητα της ακουστικής κατανόησης ενός κειμένου και της καταγραφής σημειώσεων για τα βασικά σημεία της. Στη συνέχεια, επεξεργάζονται - με την αξιοποίηση των Φύλλων Εργασίας, που καθοδηγούν την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο - τα ζητήματα που προκρίνονται για επεξεργασία στη συγκεκριμένη ενότητα (θεολογία, ένθετη αφήγηση, σχήμα αδυνάτου, οργάνωση και ζωή στρατοπέδου και φιλονικία Αχιλλέα-Αγαμέμνονα). Από τη θεματολογία των ομάδων γίνεται αντιληπτή η προσπάθεια να επεξεργαστούν αυτές τόσο στοιχεία μορφής όσο και στοιχεία πολιτισμού, αφού βέβαια έχει επιτευχθεί η κατανόηση του νοήματος σε πρώτο επίπεδο. Το σενάριο ολοκληρώνεται με προσπάθεια δραματοποίησης του επεισοδίου και δημιουργία στιγμιότυπου ενός τρέιλερ για την ταινία «Ιλιάδα». Το γεγονός ότι το τρέιλερ θα γυριστεί στην αίθουσα διδασκαλίας θα βοηθήσει να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι οι ΤΠΕ δεν ταυτίζονται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Κατά την εφαρμογή η τελευταία φάση της βιντεοσκόπησης και της δημιουργίας του τρέιλερ δεν πραγματοποιήθηκε για λόγους χρονικού περιορισμού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία για έγγραφη συναίνεση των γονέων για βιντεοσκόπηση των μαθητών δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την πραγματοποίηση των σχετικών δραστηριοτήτων.

Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Σχήματα λόγου
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Μύθος
↘ Δραματικότητα
↘ Προοικονομία
↘ Εγκιβωτισμός
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)07/10/2013
Χρονολογία έως18/10/2013
Σχολική μονάδα

Ιδιωτικό Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση