Ως ουκ ειμί των αδυνάτων εγώ
Δημιουργός: Βασιλική Μαντζώρου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
- Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Διαθεματικό: Όχι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Βασίλειος Συμεωνίδης, ὡς οὐκ εἰμὶ τῶν ἀδυνάτων ἐγώ
- Βασιλική Μαντζώρου, Ως ουκ ειμί των αδυνάτων εγώ
Περίληψη
Η ισχύουσα τυπολογία στο μάθημα του αδίδακτου κειμένου αντιμετωπίζει το κείμενο αποσπασματικά, χωρίς να το εντάσσει στο έργο στο οποίο ανήκει. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση εστιάζει στην απομονωμένη εξέταση μορφολογικών, γραμματικών και συντακτικών φαινομένων, τα οποία ο μαθητής καλείται να αναγνωρίσει και να απομνημονεύσει. Με την παρούσα πρόταση επιχειρείται η συνολική παρουσίαση του λόγου του Λυσία «Υπέρ Αδυνάτου», η συστηματική άσκηση στο ζήτημα της μετάφρασης, η εξαγωγή κανόνων με επαγωγικό τρόπο και ο εμπλουτισμός τους με αυθεντικά παραδείγματα.
Διδακτική Ενότητα | → Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Θεωρητικής Κατεύθυνσης (αδίδακτο) |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Εξήγηση ↘ Ρητορικά ↘ Συγγραφέας ↘ Λυσίας ↘ Γραμματολογικές περίοδοι ↘ Κλασική εποχή → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση ↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay) ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Συνεργατικό κείμενο ↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία) ↘ Ακρόαση ↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | Απρίλιος 2014 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |