Δυνατή πόλη, δυνατοί πολίτες
Δημιουργός: Βασιλική Μαντζώρου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
- Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Διαθεματικό: Όχι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Βασιλική Μαντζώρου, Δυνατή πόλη,δυνατοί πολίτες
- Βασιλική Γιαρίμπαπα, Δυνατή πόλη, δυνατοί πολίτες
Περίληψη
Ο «Επιτάφιος» του Περικλή έχει σταθερή και μόνιμη επίδραση στην ελληνική πραγματικότητα της οποίας λειτουργεί και ως παραμορφωτικός (;) καθρέφτης. Επιχειρείται να γίνουν κατανοητοί οι τρόποι πρόσληψης και εκμετάλλευσης του κειμένου σήμερα, οι καινοτομίες του ρήτορα καθώς και η επίδραση της πόλης στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των πολιτών.
Διδακτική Ενότητα | → Θουκυδίδη Περικλέους Επιτάφιος - Γενικής Παιδείας ↘ Κεφάλαιο 35 |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πόλη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Πολυσημία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Συγγραφέας ↘ Ξενοφών ↘ Θουκυδίδης ↘ Λυσίας ↘ Πλάτων ↘ Γραμματολογικές περίοδοι ↘ Κλασική εποχή → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Έκθεση (σχολικού τύπου) ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay) ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Προφορικό κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια | 1 ώρα στην αίθουσα διδασκαλίας και 4 ώρες στο εργαστήριο. |
Χρονολογία (από) | Οκτώβριος 2012 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |