Δυνατή πόλη, δυνατοί πολίτες
Δημιουργός: Βασιλική Γιαρίμπαπα
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
- Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Βασιλική Μαντζώρου, Δυνατή πόλη, δυνατοί πολίτες
Περίληψη
Ο «Επιτάφιος» του Περικλή έχει σταθερή και μόνιμη επίδραση στην ελληνική πραγματικότητα της οποίας λειτουργεί και ως παραμορφωτικός (;) καθρέφτης. Επιχειρείται να γίνουν κατανοητοί οι τρόποι πρόσληψης και εκμετάλλευσης του κειμένου σήμερα, οι καινοτομίες του ρήτορα καθώς και η επίδραση της πόλης στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των πολιτών.
Διδακτική Ενότητα | → Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία ↘ Γ Λυκείου ↘ Θουκυδίδη Περικλέους Επιτάφιος - Γενικής Παιδείας ↘ Κεφάλαιο 34 ↘ Κεφάλαιο 35 ↘ Κεφάλαιο 36 |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Πόλη ↘ Ιστορία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Ετυμολογία ↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά ↘ Ιστορικά ↘ Φιλοσοφικά - επιστημονικά ↘ Ρητορικά ↘ Συγγραφέας ↘ Θουκυδίδης ↘ Λυσίας ↘ Δημοσθένης ↘ Γραμματολογικές περίοδοι ↘ Κλασική εποχή ↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής ↘ Σχήματα λόγου ↘ Διακειμενικότητα ↘ Ιστορική αφήγηση → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Παράγραφος ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση ↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay) ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Προφορικό κείμενο ↘ Συνεργατικό κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 01/11/2013 |
Χρονολογία έως | 19/12/2013 |
Σχολική μονάδα | Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων |