Κατεβάστε το σενάριο

Ιστορίες Παιδιών: Ο αδελφός της Ασπασίας και ο Εξάχρονος ήρωας της Ορλεάνης

  • Δημιουργός: Αμανατίδης Νίκος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Βασικές επιδιώξεις του σεναρίου είναι να αντιληφθούν οι μαθητές μέσα από καινοτόμες πρακτικές και δράσεις καθώς και με τη χρήση των εργαλείων και πηγών των νέων τεχνολογιών τις ιδιαιτερότητες των σχέσεων ανάμεσα σε παιδιά και μεγάλους και της διαφορετικότητας της παιδικής ηλικίας. Επίσης, τους τρόπους έκφρασης και αναγνώρισης των σκέψεων και συναισθημάτων των ανθρώπων. Παράλληλα είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν τη σημασία του ηρωισμού και των ηρωικών πράξεων μέσα από την ιστορία του ήρωα της Ορλεάνης. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σωστή χρήση των χρόνων: αόριστος-παρατατικός-συνοπτικός μέλλοντας-εξακολουθητικός μέλλοντας. Πολύ σημαντική επιδίωξη του σεναρίου είναι και η ανάπτυξη του κοινωνικού γραμματισμού των μαθητών μέσω της αναγνώρισης της έννοιας του ηρωισμού αλλά και της προσπάθειας υιοθέτησης στάσεων ανάλογων από τα ίδια τα παιδιά.

Διδακτική Ενότητα→ Δ Δημοτικού
↘ Ενότητα 6: Ιστορίες παιδιών
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Κύριες προτάσεις
↘ Ονοματικές δευτερεύουσες προτάσεις
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Τόνοι
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Περιβαλλοντικές Επιστήμες
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

16-18 διδακτικές ώρες για το μάθημα της Γλώσσας αλλά θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και σε πιθανόν άλλες 2-4 ώρες στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης. Αυτό θα το κρίνει ο εκπαιδευτικός σε συνεργασία με τους μαθητές του και τη δυναμική των ομάδων.

Χρονολογία (από)11/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση