Ο αδελφός της Ασπασίας
Δημιουργός: Αικατερίνη Μιχαλάκου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Αμανατίδης Νίκος , Ιστορίες Παιδιών: Ο αδελφός της Ασπασίας και ο Εξάχρονος ήρωας της Ορλεάνης
Περίληψη
Βασικές επιδιώξεις του σεναρίου με τίτλο «Ιστορίες Παιδιών» είναι να αντιληφθούν οι μαθητές, μέσα από καινοτόμες πρακτικές και δράσεις, καθώς και με τη χρήση των εργαλείων και πηγών των νέων τεχνολογιών, την ιδιαιτερότητα των σχέσεων ανάμεσα σε παιδιά και μεγάλους, όπως και της διαφορετικότητας της παιδικής ηλικίας. επίσης, είναι σημαντικό να κατανοήσουν τους τρόπους έκφρασης και αναγνώρισης των σκέψεων και των συναισθημάτων των ανθρώπων. Παράλληλα είναι βασικό να κατανοήσουν τη σημασία του ηρωισμού και των ηρωικών πράξεων μέσα από την ιστορία του ήρωα της Ορλεάνης Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σωστή χρήση των χρόνων: αόριστος–παρατατικός–συνοπτικός μέλλοντας–εξακολουθητικός μέλλοντας. Πολύ σημαντική επιδίωξη του σεναρίου είναι και η ανάπτυξη του κοινωνικού γραμματισμού των μαθητών μέσω της αναγνώρισης της έννοιας του ηρωισμού αλλά και της προσπάθειας για την υιοθέτησης στάσεων ανάλογων από τα ίδια τα παιδιά.
Διδακτική Ενότητα | → Δ Δημοτικού ↘ Ενότητα 6: Ιστορίες παιδιών |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πόλη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Ετυμολογία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Παράγραφος ↘ Περίληψη → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Περίληψη |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Εικαστικά → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project ↘ Θεατρική Αγωγή |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 13+ διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 21/01/2013 |
Χρονολογία έως | 29/01/2013 |
Σχολική μονάδα | 8ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |