Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [13,21 MB]

Προετοιμασία γιορτής

  • Δημιουργός: Ελένη Γούλα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου, Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών τελειώνει το σχολείο χωρίς να έχει την εμπειρία της συμμετοχής σε μία σχολική γιορτή, αλλά και επειδή η πλειοψηφία των θεατών-μαθητών, συνήθως, αδιαφορεί για όσα διαδραματίζονται στη σκηνή κατά τις σχολικές γιορτές, επιδίωξη της εφαρμογής ήταν να εμπλακούν ενεργά οι συμμετέχοντες μαθητές στη σχολική γιορτή (στην επιλογή των θεμάτων της γιορτής, των κειμένων, του τρόπου παρουσίασής τους, της μουσικής κλπ.), ώστε αυτή να αποκτήσει ουσία, τόσο για τους συμμετέχοντες όσο και για τους παρακολουθούντες. Με αυτό το πρίσμα, δόθηκε η δυνατότητα σε όλους τους μαθητές, εφόσον το επιθυμούσαν, να έχουν τη δυνατότητα της συμμετοχής και όχι μόνο όσοι είχαν την ικανότητα της σωστής άρθρωσης, της υποκριτικής, της σκηνικής παρουσίας ή, ακόμα χειρότερα, της καλής επίδοσης. Γιατί ο μαθητής μπορεί να έχει λόγο για τα παραπάνω και να πείσει για ό,τι λέει ή κάνει στη σκηνή (ή πίσω απ’ αυτή), όταν αυτά τον αγγίζουν, γίνονται, στο μέτρο του δυνατού, δικά του.

Επιπλέον, επειδή η Ελληνική Επανάσταση του ’21 έχει διδαχθεί μάλλον αναλυτικά στο σχολείο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε κάποιες πτυχές όπως τα δάνεια του αγώνα, αλλά και να κινηθούν άνετα στο ιστορικό πλαίσιο και να δημιουργήσουν τη δική τους παρουσίαση.

Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Γιορτές
↘ Σχολική ζωή
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Ετυμολογία
↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Θεατρικές σειρές
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστορικά
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Ποίηση-ποίημα
↘ Δημοτικά τραγούδια
↘ Θεατρικό έργο
↘ Απομνημόνευμα-χρονογράφημα-χρονικό-(αυτό)βιογραφία
↘ Ρεύματα-σχολές
↘ Ρομαντισμός
↘ Κλασικισμός
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Σύμβολο
↘ Σάτιρα
↘ Δραματικότητα
↘ Μέτρο-στιχουργία
↘ Ποιητικές φόρμες
↘ Ιστορική αφήγηση
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Παράγραφος
↘ Έκθεση (σχολικού τύπου)
↘ Δοκίμιο
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing)
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Μελοποιημένη ποίηση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Σχολικές γιορτές
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)16/02/2015
Χρονολογία έως26/02/ 2015
Σχολική μονάδα

Πειραματικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές