Κατεβάστε το σενάριο

Προετοιμασία γιορτής

  • Δημιουργός: Χριστίνα Σωτηροπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών τελειώνει το σχολείο χωρίς να έχει την εμπειρία της συμμετοχής σε μία σχολική γιορτή, αλλά και επειδή η πλειοψηφία των θεατών-μαθητών, συνήθως, αδιαφορεί για όσα διαδραματίζονται στη σκηνή κατά τις σχολικές γιορτές, επιδίωξη είναι να εμπλακούν ενεργά οι συμμετέχοντες μαθητές στις σχολικές γιορτές (στην επιλογή των θεμάτων της γιορτής, των κειμένων, του τρόπου παρουσίασής τους, της μουσικής κ.λπ), ώστε αυτές να αποκτήσουν ουσία, τόσο για τους συμμετέχοντες όσο και για τους παρακολουθούντες. Με αυτό το πρίσμα, είναι απαραίτητο όλοι οι μαθητές, εφόσον το επιθυμούν, να έχουν τη δυνατότητα της συμμετοχής και όχι μόνο όσοι έχουν την ικανότητα της σωστής άρθρωσης, της υποκριτικής, της σκηνικής παρουσίας ή, ακόμα χειρότερα, της καλής επίδοσης. Γιατί ο μαθητής μπορεί να έχει λόγο για τα παραπάνω και να πείσει για ό,τι λέει ή κάνει στη σκηνή (ή πίσω απ’ αυτή), όταν αυτά τον αγγίζουν, γίνονται, στο μέτρο του δυνατού, δικά του.

Επιπλέον, ερωτήματα σχετικά με τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, τον Εμφύλιο, την Αντίσταση κ.λπ. πιθανόν έχουν τεθεί από τους μαθητές, με αφορμή διάφορα μαθήματα, και επειδή αυτή η ιστορική περίοδος δε διδάσκεται μέχρι τη Γ΄ Λυκείου, με το προτεινόμενο σενάριο δίνεται η δυνατότητα να διερευνηθούν αυτά τα ερωτήματα.

Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Γιορτές
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Σχολικές γιορτές
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)9/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση