Κατεβάστε το σενάριο

Γκράφιτι: Μικρή έρευνα

  • Δημιουργός: Φωτεινή Μητσώνη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το σενάριο εμπλέκει τους μαθητές σε ερευνητική διαδικασία σχετικά με τα γκράφιτι και την παραγωγή κειμένου με τα αποτελέσματα της έρευνάς τους για να δημοσιευτεί στο blog της τάξης τους. Αρχικά, φωτογραφίζουν τα γκράφιτι του περιβάλλοντος χώρου τους, τα αναρτούν και τα σχολιάζουν. Συζητούν ποια θέματα μπορούν να διερευνήσουν γύρω από αυτά (με αφόρμηση κείμενα σχετικά με το θέμα) και μελετούν ερωτηματολόγια πριν συντάξουν το δικό τους. Κατόπιν, αφού λάβουν ανατροφοδότηση για το ερωτηματολόγιο που συνέταξαν, το μοιράζουν σε μέλη της σχολικής κοινότητας, συλλέγουν και επεξεργάζονται τα αποτελέσματα. Μελετούν ψηφιακά κείμενα, όπου παρουσιάζονται αποτελέσματα ερευνών, και συντάσσουν το δικό τους κείμενο με τα αποτελέσματα της δικής τους έρευνας.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Η Ελλάδα στον κόσμο
↘ Είμαστε όλοι ίδιοι- Είμαστε όλοι διαφορετικοί
↘ Τέχνη, μια γλώσσα για όλους, σε όλες τις εποχές
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ειδησεογραφικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)Αύγουστος 2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση