Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Ερωτηματολόγιο [23,4 KB]
  • Αποτελέσματα έρευνας [349,52 KB]
  • Συμπεράσματα έρευνας [7,91 MB]

Γκράφιτι: Μικρή έρευνα

  • Δημιουργός: Αιμιλία Φουντούκη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές, συζητούν στην ολομέλεια για τα γκράφιτι και διατυπώνουν τις σκέψεις τους γι’ αυτά. Στη συνέχεια μελετούν κείμενα που εκφράζουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το θέμα και προγραμματίζεται η διενέργεια μιας μικρής έρευνας με χρήση ερωτηματολογίου προκειμένου να διερευνηθεί η στάση της σχολικής κοινότητας απέναντι στα γκράφιτι. Εκτός διδακτικού χρόνου φωτογραφίζουν γκράφιτι του περιβάλλοντος χώρου τους, τα αναρτούν σε κλειστή ομάδα στο Facebook και τα σχολιάζουν. Οι μαθητές μελετούν τη δομή και τους τύπους ερωτήσεων ενός ερωτηματολογίου, και καταλήγουν σε συμπεράσματα για το πώς θα οργανώσουν το δικό τους ερωτηματολόγιο το οποίο και συντάσσουν. Διανέμουν το ερωτηματολόγιο σε δείγμα μαθητών, καθηγητών, γονέων και φίλων, επεξεργάζονται τα αποτελέσματα και συντάσσουν κείμενο με τα συμπεράσματα της έρευνας μετά από μελέτη ανάλογου ψηφιακού κειμένου. Τα αποτελέσματα της εργασίας τους δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Η Ελλάδα στον κόσμο
↘ Τέχνη, μια γλώσσα για όλους, σε όλες τις εποχές
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Πόλη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)17/09/2015
Χρονολογία έως30/10/2015
Σχολική μονάδα

4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ