Ετικέτες τροφίμων
Δημιουργός: Παναγιώτης Μοίρας
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Παναγιώτης Μοίρας, Ετικέτες τροφίμων
Περίληψη
Στο εκπαιδευτικό σενάριο εξετάζονται τα κύρια στοιχεία που πρέπει να αναγράφονται στις ετικέτες τροφίμων με βάση την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία (Εφημερίδα Ευρωπαϊκής Ένωσης 2011) για τη διασφάλιση της αρτιότητας των συσκευασμένων τροφίμων που πωλούνται εντός των συνόρων της (Ευρωπαϊκή Επιτροπή 2013). Οι μαθητές μέσα από διερευνητικού τύπου διαδικασίες που υποστηρίζονται από τη χρήση των Τ.Π.Ε. γνωρίζουν τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται στις συσκευασίες των προϊόντων διατροφής και τις προσεγγίζουν εξελικτικά, προκειμένου να καταστούν ικανοί να στέκονται κριτικά απέναντι στις προθέσεις όσων παρέχουν τη συγκεκριμένη πληροφόρηση και να επιλέγουν ενήμεροι τα τρόφιμα που καταναλώνουν.
Διδακτική Ενότητα | → Β Δημοτικού ↘ Ενότητα 5: Πάμε για ψώνια; |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Αθλητισμός-Διατροφή → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Λεξική και προτασιακή σημασία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Αγωγή Υγείας |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 06/10/2014 |
Χρονολογία έως | 22/10/2014 |
Σχολική μονάδα | 6ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Λεξικά, σώματα κειμένων |