Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Συνοδευτικό Υλικό

Παρέα με τον Οδυσσέα Ελύτη

  • Δημιουργός: Τοκμακίδου Ελπίδα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Μέσα από τις δραστηριότητες του συγκεκριμένου σεναρίου παρουσιάζεται μια πρόταση που αφορά στη γνωριμία των μικρών μαθητών/τριών της Β΄ τάξης με το πολυδιάστατο έργο του Οδυσσέα Ελύτη, τόσο το λογοτεχνικό όσο και το εικαστικό. Μια πρόταση, η οποία χαρακτηρίζεται από τον σεβασμό στις δυνατότητες και τις προσλαμβάνουσες των μικρών μαθητών/τριών και από τη διερεύνηση και την ανάδειξη των εν δυνάμει δυνατοτήτων τους.
Μέσα από την ενασχόληση με το ποιητικό έργο του Οδυσσέα Ελύτη, επιδιώκεται η γνωριμία και η μύηση των μικρών μαθητών/τριών σε ένα συγκεκριμένο είδος της λογοτεχνικής παραγωγής. Η υιοθέτηση δραστηριοτήτων με παιγνιώδη χαρακτηριστικά εστιάζει στη χαρά της συμμετοχής και τη διαισθητική -κυρίως- επαφή με τον ρυθμό και τη μουσικότητα του ποιητικού λόγου αλλά και την αισθητική του απόλαυση.
Από την άλλη πλευρά η επαφή τους με τα εικαστικά δημιουργήματα (κολάζ) του Ελύτη θα μπορούσε να συμβάλει στην καλλιέργεια της δικής τους έκφρασης, τόσο σε επίπεδο λόγου όσο και σε επίπεδο αντίστοιχης εικαστικής δημιουργίας, μέσω της αξιοποίησης των δυνατοτήτων που παρέχει η χρήση του διαδικτύου και των ΤΠΕ αλλά και της -διαισθητικής έστω- κατανόησης του τρόπου που λειτουργούν οι εικόνες σε μια σύνθετη εικαστική σύνθεση.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)06/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές