Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Το Οικο-σχολείο [11,18 MB]

Το Οικο-σχολείο

  • Δημιουργός: Αμανατίδης Νίκος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο αποσκοπεί στο να αναπτύξει στους/στις μαθητές/-τριες την επιχειρηματολογία, την πρωτοβουλία και την ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος ξεκινώντας από τον κοντινό και γνώριμο σε αυτούς μικρόκοσμο της γειτονιάς και του σχολείου. Επιπλέον στοχεύει να ενισχύσει τις δεξιότητες της περιγραφής, του προφορικού και γραπτού λόγου, της αισθητικής και καλλιτεχνίας, καθώς και του κριτικού γραμματισμού και του επιχειρηματολογικού λόγου. Επίσης θέτει ως στόχο την ανάπτυξη ικανότητας για την επίλυση προβλημάτων μέσω της ομαδικής συνεργασίας και της συλλογικής δημιουργίας από τους μαθητές. Ο γραμματικός στόχος της ενότητας είναι η γνώση, η κατανόηση και η ορθή χρήση των ακόλουθων: τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ο, τα ρήματα που εκφράζουν γνώμη, τα ρήματα σε -ίζω και -ώνω, τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ι και -ο. Οι μαθητές συνεργάζονται, παράγουν και παρουσιάζουν τις εργασίες τους με τη βοήθεια και τον συντονισμό του εκπαιδευτικού. Οι νέοι γραμματισμοί, όπως ο κριτικός, ο τεχνολογικός και ο επιχειρηματολογικός, κυριαρχούν στο σενάριο.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Δημοτικού
↘ Ενότητα 1.4: Ο κόσμος γύρω μας
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Σχήματα λόγου
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)5/12/2013
Χρονολογία έως13/12/2013
Σχολική μονάδα

1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση