Μια εφηβική, περιγραφική ματιά στην ένδυση και τη μόδα
Δημιουργός: Ελένη Γούλα
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Κωνσταντίνος Γκούφας, Μια εφηβική, περιγραφική ματιά στην ένδυση και τη μόδα
Περίληψη
Η συγκεκριμένη εφαρμογή προσπάθησε να αξιοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να επεξεργαστεί το θέμα της μόδας λειτουργώντας ως συνέχεια της προηγούμενης εφαρμογής «Μια βόλτα στην πόλη», η οποία είχε πάλι ως θέμα την ενότητα «Περιγραφή». Έτσι δεν εφαρμόστηκαν και τα έξι στάδια του σεναρίου, επειδή ο χρόνος (ο διδακτικός) πίεζε. Ήδη είχαν διατεθεί για την ενότητα «Περιγραφή» 5 διδακτικές ώρες, ενώ για λόγους πρακτικούς (λίγοι υπολογιστές στο βοηθητικό εργαστήριο που χρησιμοποιούσαμε) διατηρήθηκαν οι ομάδες των τεσσάρων ή πέντε ατόμων και δεν δημιουργήθηκαν νέες των τριών, όπως προέβλεπε το σενάριο. Επίσης επιλέχθηκε η πλατφόρμα του Facebook και όχι του Τwitter για λόγους που αναλύονται στις «Προϋποθέσεις». Στη διάρκεια της εφαρμογής ωστόσο επιχειρήθηκε να καλλιεργηθεί ο κριτικός και ο ψηφιακός γραμματισμός σύμφωνα με το σενάριο.
Διδακτική Ενότητα | → Νεοελληνική Γλώσσα ↘ Α Λυκείου ↘ Η περιγραφή |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα ↘ Οικογένεια ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Επιρρηματικό σύνολο ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Λεξική και προτασιακή σημασία ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Γραφή ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Παράγραφος ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστολόγια ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Παράγραφος ↘ Έκθεση (σχολικού τύπου) ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστολόγια ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay) ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Προφορικό κείμενο ↘ Συνεργατικό κείμενο ↘ Ακρόαση ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 23/12/2013 |
Χρονολογία έως | 05/03/2014 |
Σχολική μονάδα | Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |