Κατεβάστε το σενάριο

Το... ενυδρείο του εκπαιδευτικού διαλόγου

  • Δημιουργός: Πολυξένη Μπίλλα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Οι μαθητές σε ομάδες εμπλέκονται σε μια μαθησιακή διαδικασία με διττό στόχο: τη διερεύνηση της σημασίας του εκπαιδευτικού διαλόγου αφενός και αφετέρου τον προσδιορισμό των προϋποθέσεων ενός εποικοδομητικού εν γένει διαλόγου. Αφού μελετήσουν κειμενικό υλικό, συμμετέχουν σε ομάδες συζήτησης που δημιουργούνται με την τεχνική του «ενυδρείου». Μέσω αυτής ανταλλάσσουν απόψεις για τη θεματική την οποία διερεύνησαν, αλλά και παρατηρούν τον τρόπο και το κλίμα διεξαγωγής των συζητήσεων, προκειμένου σε επίπεδο ολομέλειας να προσδιορίσουν τους παράγοντες που εξασφαλίζουν τη διεξαγωγή ενός γόνιμου διαλόγου.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Α Λυκείου
↘ Ο λόγος
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Σχολική ζωή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Δοκίμιο
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Δοκίμιο
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)08/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών