Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Μίλα μου τη γλώσσα μου δάσκαλε [17,99 MB]

Μίλα μου τη γλώσσα μου, δάσκαλε: Γλώσσα και εκπαίδευση (τέλη 19ου-πρώτες δεκαετίες 20ού αι.)

  • Δημιουργός: Αλεξάνδρα Γερακίνη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Περίληψη

Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με λογοτεχνικά κείμενα που παρουσιάζουν τη σχολική ζωή από τα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.

Μέσα από την προσέγγιση παλαιότερων κειμένων, οι μαθητές διεύρυναν τις αναγνωστικές εμπειρίες τους, “γνώρισαν” μαθητές μιας άλλης εποχής και διερεύνησαν τη σχέση τους με το σχολείο και τους καθηγητές τους. Επίσης, ανίχνευσαν τις παιδαγωγικές αντιλήψεις και τις μεθόδους μιας περασμένης εποχής και δημιούργησαν δικούς τους διαλόγους με θέμα το σχολείο της εποχής που μελέτησαν.

Διδακτική Ενότητα→ Α Γυμνασίου
↘ Σχολική ζωή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Σχολική ζωή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Μυθιστόρημα
↘ Διήγημα
↘ Απομνημόνευμα-χρονογράφημα-χρονικό-(αυτό)βιογραφία
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Ειρωνεία
↘ Αφηγηματολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)12/03/2013
Χρονολογία έως13/04/2013
Σχολική μονάδα

8ο Γυμνάσιο Καβάλας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

  • Δελμούζος, Αλέξανδρος. [Πώς έγινα δάσκαλος].
  • Καζαντζάκης, Νίκος. Αναφορά στο Γκρέκο (απόσπασμα).
  • Καζαντζάκης, Νίκος. [Η Νέα Παιδαγωγική].
  • Νάκου, Λιλίκα. Η κυρία Ντορεμί.
  • Παππά, Κατίνα. Η εκδρομή του Δημητρού.
  • Τσέχοφ, Άντον. Μαθητική περιπέτεια.