Κατεβάστε το σενάριο

Ένα διήγημα κι εγώ – ένα διήγημα κι εμείς

  • Δημιουργός: Ιωάννης Κονδυλόπουλος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το σενάριο φιλοδοξεί να αποτελέσει μια σύντομη εισαγωγή στον κόσμο της πεζογραφίας και πιο συγκεκριμένα του διηγήματος. Με άξονα αναφοράς ένα σύντομο διήγημα, πρόσφορο στην αντιληπτική ικανότητα των μικρών μαθητών, τα «Κόκκινα λουστρίνια» της Ειρήνης Μάρρα (Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου), επιχειρεί να συμβάλει σε μια πρώτη γνωριμία των μαθητών με το διήγημα ως λογοτεχνική κατασκευή. Καταρχάς, η προσοχή μας εστιάζεται στη συγγραφέα και στον τρόπο που κατασκευάζει ένα κείμενο, το οποίο προσεγγίζουμε κυρίως από την άποψη της πλοκής και των προσώπων, με οδηγό τους άξονες που πρότεινε ήδη από το 1968 ο Robert Scholes. Στο τέλος, όμως, προκρίνεται ο ρόλος των μαθητών ως συμπαραγωγών του νοήματος του κειμένου, σε μια προσπάθεια να αποτυπωθούν μέσα στο σενάριο κάποιες από τις πτυχές της εξέλιξης των λογοτεχνικών θεωριών κατά τη διάρκεια του εικοστού αιώνα .

Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Διήγημα
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Αφηγηματολογία
↘ Σχήματα λόγου
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)8/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση

Κείμενα

Μάρρα, Ειρήνη. Τα κόκκινα λουστρίνια.