Ελένη και Τεύκρος
Δημιουργός: Βάγια Ζήκα
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη, Ελένη και Τεύκρος
Περίληψη
Το σενάριο εξετάζει τη συνομιλία Ελένης και Τεύκρου. Η μαθησιακή αξία του σεναρίου έγκειται στη βιωματική προσέγγιση των συναισθημάτων των ηρώων που αναφέρονται στη σκηνή, αλλά και στην ερμηνευτική προσέγγιση της αναγκαιότητας ή μη της συγκεκριμένης σκηνής με βάση τα κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας κατά τον Αριστοτέλη.
Διδακτική Ενότητα | → Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία ↘ Γ Γυμνασίου ↘ Ευριπίδου, Ελένη ↘ Πρόλογος στ. 1-191 – 2η σκηνή 83-191 |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Οικογένεια ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Μυθολογία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Σχήματα λόγου ↘ Κειμενικά είδη ↘ επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα ↘ Δραματική ποίηση ↘ Συγγραφέας ↘ Ευριπίδης ↘ Γραμματολογικές περίοδοι ↘ Αρχαϊκή εποχή ↘ Κλασική εποχή ↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής ↘ Σχήματα λόγου ↘ Σύμβολο ↘ Μύθος ↘ Δραματικότητα ↘ Τραγική ειρωνεία ↘ Στιχομυθία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Παράγραφος ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Προφορικό κείμενο ↘ Συνεργατικό κείμενο ↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία) ↘ Ακρόαση ↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια | 6 διδακτικές ώρες είναι αρκετές και για μη ασκημένη στις ΤΠΕ τάξη |
Χρονολογία (από) | 01/11/2012 |
Χρονολογία έως | 12/11/2012 |
Σχολική μονάδα | Γυμνάσιο Πέπλου Έβρου |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ |