Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [1,7 MB]

Αθάνατη Αφροδίτη

  • Δημιουργός: Όλγα Τσαντσάνογλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η Σαπφώ αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση ποιήτριας της αρχαιότητας: χαμένη στα βάθη των αιώνων, από τις λίγες επώνυμες γυναίκες της αρχαιότητας, η «δέκατη Μούσα» σύμφωνα με τον Πλάτωνα, με μεγάλη επίδραση σε όλες τις ιστορικές εποχές. Το έργο της που έφτασε σε εμάς σήμερα περιορίζεται σε σπαράγματα. Και όμως η δύναμη και η απλότητα των στίχων της συγκινεί, κυρίως εξαιτίας της βαθύτητας των συναισθημάτων που αποπνέουν. Το σενάριο επιχειρεί να φωτίσει τη ζωή και το έργο της ποιήτριας, να διερευνήσει τις εκλεκτικές ποιητικές συγγένειες σε διάφορες εποχές και, κυρίως, να φέρει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες με ορισμένα από τα ωραιότερα δείγματα ερωτικής και ανθρώπινης ευαισθησίας στην αρχαία ποίηση.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Λυκείου
↘ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Θεωρητικής Κατεύθυνσης (διδαγμένο)
↘ Αρχαϊκή Λυρική Ποίηση – Σαπφώ (αποσπ. 14, 17)
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Γιορτές
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επική ποίηση
↘ Λυρική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Όμηρος
↘ Σαπφώ
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Αρχαϊκή εποχή
↘ Αλεξανδρινή - ελληνιστική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Διακειμενικότητα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Δοκίμιο
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Μελοποιημένη ποίηση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)21/04/2015
Χρονολογία έως07/05/2015
Σχολική μονάδα

Ιδιωτικό Γενικό Λύκειο "Αριστοτέλειο Κολλέγιο" Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση