Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [4,84 MB]

Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς

  • Δημιουργός: Βασιλική Καραθόδωρου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές συνεργαζόμενοι σε ομάδες αντλούν υλικό από επιλεγμένες ιστοσελίδες, προκειμένου, μέσω μονοτροπικών ή πολυτροπικών κειμένων, να ανασυνθέσουν το ιστορικό και επικοινωνιακό πλαίσιο του λόγου, να εμβαθύνουν στο θέμα του σεβασμού προς τους γονείς στην αρχαιότητα, να εμπλακούν σε δραστηριότητες σύγκρισης διαφορετικών συμπεριφορών, να προβληματιστούν για το θέμα του σεβασμού προς τους γονείς στη σημερινή κοινωνία. Η ενασχόλησή τους με τις συγκεκριμένες δραστηριότητες θα αποτυπωθεί σε ένα τελικό προϊόν, τη μορφή του οποίου θα επιλέξουν οι ίδιοι, προκειμένου να παρουσιάσουν τις σχέσεις γονιών – παιδιών στην αρχαιότητα και στις μέρες μας.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 8. Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ρητορικά
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
→ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
→ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
→ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
→ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)26/03/2014
Χρονολογία έως11/04/2014
Σχολική μονάδα

1ο Γυμνάσιο, Κολλέγιο «Ανατόλια»

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων