Μια διαφορετική εφημερίδα
Δημιουργός: Θεοδώρα Τριαντοπούλου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Θεοδώρα Τριαντοπούλου, Μια διαφορετική εφημερίδα
Περίληψη
Στην εφαρμογή αυτή οι μαθητές εξοικειώνονται με την κριτική ανάγνωση των έντυπων εφημερίδων. Συγκεκριμένα, μελετούν και αποδομούν σε ομάδες με τη βοήθεια του Φύλλου Εργασίας ένα πρωτοσέλιδο του έντυπου τύπου που επιλέγουν και παρουσιάζουν τα ευρήματά τους στην ολομέλεια. Με τη δραστηριότητα αυτή επιδιώχθηκε να έλθουν οι μαθητές σε επαφή με έντυπες εφημερίδες, αφενός για να αντλήσουν κείμενα για τη σύνθεση του δικού τους άρθρου, στο πλαίσιο του μαθήματος των Βιωματικών Δράσεων και αφετέρου για να αντιληφθούν ότι η λογική και οι γλωσσικές επιλογές στο στήσιμο των ενημερωτικών εντύπων δεν είναι ουδέτερες.
Διδακτική Ενότητα | → Νεοελληνική Γλώσσα ↘ Β Γυμνασίου ↘ Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Πολυσημία ↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις ↘ Λεξική και προτασιακή σημασία ↘ Γραφή ↘ Σημεία στίξης ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Εξήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Εξήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Ειδησεογραφικά |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Βιωματικές δράσεις |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 27/3/2015 |
Χρονολογία έως | 03/04/2015 |
Σχολική μονάδα | Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού |