Κατεβάστε το σενάριο

Η πραγμάτωση του κειμενικού είδους του βιογραφικού σημειώματος σε σχέση με πρακτικές επικοινωνίας και πτυχές της ευρύτερης κοινωνικοπολιτικής και οικονομικής πραγματικότητας

  • Δημιουργός: Ελένη Βλαχογιάννη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Οι μαθητές εμπλέκονται σε διαδικασία μάθησης στην οποία υιοθετούνται πολλά στοιχεία της μεθόδου project. Καλούνται να επεξεργαστούν σε ομάδες ένα πρόβλημα και διερχόμενοι στάδια ανοιχτής διερεύνησης, ομαδικής διαπραγμάτευσης και ανατροφοδότησης να ολοκληρώσουν την πορεία τους με την παραγωγή ενός προϊόντος που θα αποτυπώνει την εργασία που προηγήθηκε. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται, επίσης, στην ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων με τη συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης. Αντικείμενο διερεύνησης των ομάδων είναι αν ο τρόπος πραγμάτωσης του κειμενικού είδους του βιογραφικού σημειώματος στη σύγχρονη μορφή του εκφράζει τις ιδιαιτερότητες του ηλεκτρονικού μέσου αλλά και πτυχές της ευρύτερης κοινωνικοπολιτικής και οικονομικής πραγματικότητας. Οι μαθητές αποτυπώνουν τη διερευνητική διαδικασία σε ένα τελικό κείμενο, άρθρο ή ερευνητική εργασία. Έμφαση δίνεται και στην πραγμάτωση του κειμενικού είδους της παρουσίασης ενώπιον των συμμαθητών τους με την αξιοποίηση του λογισμικού παρουσίασης.

Διδακτική Ενότητα→ Β Λυκείου
↘ Βιογραφικά είδη
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

15 διδακτικές ώρες. Μπορούν να μειωθούν σε 11-12 ώρες με την υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων εργασίας σε κάποιες φάσεις

Χρονολογία (από)2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση