Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [5,47 MB]

Ο πρόσφυγας

  • Δημιουργός: Αρχοντούλα Μαντζαρίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Με το σενάριο αυτό τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την έννοια του ‘πρόσφυγα’ και τα συναισθήματα του για τον τόπο που εγκαταλείπει. Τίθεται το θέμα της οικειοθελούς ή βίαιης απομάκρυνσης του από τον αρχικό τόπο διαμονής και εγκατάστασης σε έναν άλλο τόπο. Τα παιδιά διαβάζουν ή ακούν λογοτεχνικά κείμενα που αναφέρονται στο συγκεκριμένο θέμα. Επίσης παρακολουθούν ταινίες και βίντεο που εστιάζονται στο συγκεκριμένο θέμα.
Οι μαθητές ερευνούν στο διαδίκτυο, παράγουν γραπτό και προφορικό λόγο, παίρνουν συνεντεύξεις και έρχονται σε επαφή με λογοτεχνικά κείμενα. Τα παιδιά ερευνούν εντός του διαδικτύου για εικόνες, βίντεο, ηχητικά δεδομένα αλλά και συγκεκριμένες πληροφορίες. Επίσης, ασκούνται στην κατασκευή παρουσίασης διαφανειών και στη χρήση σαρωτή εικόνας.

Διδακτική Ενότητα→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 6: Η ζωή σε άλλους τόπους
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)07/04/2014
Χρονολογία έως15/04/2014
Σχολική μονάδα

11ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση