Κατεβάστε το σενάριο

Τέχνη και σχολείο

  • Δημιουργός: Παναγιώτα Σεφερλή

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο αφορά στην παραγωγή και διόρθωση των μαθητικών κειμένων με θέμα τη διδασκαλία της τέχνης. Η παραγωγή κειμένων έγινε ατομικά. Οι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους κειμενικό υλικό, αναρτημένο στο wiki της τάξης, σχετικό με το θέμα, το οποίο μπορούσαν να μελετήσουν στο σπίτι, να κρατήσουν σημειώσεις και να επιλέξουν τις κατάλληλες πληροφορίες για τα δικά τους κείμενα. Το ζητούμενο είδος κειμένου και θέμα έγινε γνωστό εκ των προτέρων στους μαθητές όπως και τα κριτήρια αξιολόγησης. Για να εξοικειωθούν οι μαθητές με διαδικασίες ετεροαξιολόγησης, διατέθηκε η μία διδακτική ώρα από το επόμενο δίωρο, κατά την οποία οι μαθητές σε διμελείς ομάδες αντάλλαξαν τα κείμενά τους και διόρθωσαν αντίστοιχα το κείμενο του παρτενέρ τους στο ηλεκτρονικό περιβάλλον του επεξεργαστή, αξιοποιώντας τις εντολές της υπογράμμισης, της παρακολούθησης αλλαγών και της εισαγωγής σχολίου. Την επόμενη ώρα (ολομέλεια) η διδάσκουσα παρουσίασε, με τη βοήθεια προβολικού, το κείμενο ενός μαθητή με σκοπό τη βελτίωση και αναθεώρησή του. Ζητήματα-κριτήρια όπως η επιλογή, αξιοποίηση και οργάνωση των πληροφοριών σε επίπεδο παραγράφων καθώς και ο βαθμός ανταπόκρισης στο ζητούμενο κειμενικό είδος τέθηκαν υπό διαπραγμάτευση στο πλαίσιο της ολομέλειας. Η δημόσια παρουσίαση μέσω του προβολικού και στο ηλεκτρονικό περιβάλλον του επεξεργαστή κειμένου παρείχαν τη δυνατότητα για άμεση αναδιαμόρφωση του αρχικού κειμένου και την αφορμή για συζήτηση σχετικά με τις εναλλακτικές διατυπώσεις, τις κατάλληλες επιλογές και το αποτέλεσμα σε σχέση πάντα με το ζητούμενο κειμενικό είδος.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Λυκείου
↘ Παρουσίαση-κριτική
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Σχολική ζωή
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Δοκίμιο
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Δοκίμιο
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)15/04/2013
Χρονολογία έως13/05/2013
Σχολική μονάδα

2ο ΓΕΛ Χολαργού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση