Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [14,25 MB]

Διεκδικώντας ένα καλύτερο σχολείο

  • Δημιουργός: Ελένη Μαργαρού

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η εφαρμογή που περιγράφεται παρακάτω αφορά τη θεματική ενότητα «Παιδεία-Εκπαίδευση». Συνεργαζόμενοι σε ομάδες, οι μαθητές αποσαφήνισαν στην αρχή όρους αναγκαίους για την πραγμάτευση του θέματος και κατόπιν, με αφόρμηση μια δημοσιογραφική εκπομπή, εντόπισαν προβλήματα που αντιμετωπίζει συγκεκριμένα το ελληνικό σχολείο σε επίπεδο υποδομών, ανθρώπινου δυναμικού, διδακτικών μεθόδων και περιεχομένου της παρεχόμενης παιδείας, προχώρησαν σε συγκρίσεις με ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα που εφαρμόζεται αλλού με μεγάλη, όπως υποστηρίζεται από πολλούς, επιτυχία και, τέλος, προχώρησαν σε προτάσεις επίλυσης των παραπάνω προβλημάτων. Στο πλαίσιο της συζήτησης αυτής προσέγγισαν ποικίλα είδη κειμένων, μονοτροπικών και πολυτροπικών, ανίχνευσαν τα γλωσσικά και δομικά χαρακτηριστικά τους και δημιούργησαν αντίστοιχα κείμενα που υπηρετούν διαφορετικές επικοινωνιακές ανάγκες. Με τον τρόπο αυτό, όπως και το αρχικό σενάριο προβλέπει, καλύψαμε μέρος της διδακτέας στην τάξη αυτήν ύλης, ενώ παράλληλα θίξαμε το ζήτημα της αντικειμενικότητας των πληροφοριών, όπως και της αξιολόγησης των ηλεκτρονικών μέσων.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Λυκείου
↘ Το δοκίμιο- Το άρθρο- Η επιφυλλίδα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Προθέσεις
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Δοκίμιο
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Παράγραφος
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)10/10/2012
Χρονολογία έως24/10/2012
Σχολική μονάδα

Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές