Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [7,91 MB]

Πόλεμος (Αιτιολογικές και τελικές προτάσεις)

  • Δημιουργός: Γεωργία Αντωνογιάννη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Αρχικά oι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων (σε μια ομάδα ήταν τρεις οι μαθητές) και στη συνέχεια η καθεμιά ομάδα δημιούργησε λογαριασμό στο διαδικτυακό Twitter. Ως τότε κανένας μαθητής/τρια δεν είχε λογαριασμό σε αυτό το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Μέσα από εκεί αναζήτησαν, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, δημοσιεύσεις σχετικές με τον πόλεμο. Αναζήτησαν άρθρα και φωτογραφίες μέσω αυτών των tweets και «τουιτάραν» (ας επιτραπεί ο όρος, αφού αυτό είναι το ρήμα που χρησιμοποιείται για να περιγράψει αυτή τη διαδικασία) τα αποτελέσματα της αναζήτησής τους. Στη συνέχεια, απάντησαν στα φύλλα εργασίας και δημοσίευσαν σύντομα κείμενα, στον περιορισμένο χώρο μιας δημοσίευσης στο Twitter, που σχολίαζαν τα links, που τους δόθηκαν στα φύλλα. Όλοι οι μαθητές/τριες είδαν τις δημοσιεύσεις (tweets) των συμμαθητών τους και τις σχολίασαν. Στο τέλος, οργανώθηκε αγώνας λόγου με θέμα: «Το σχολείο μπορεί να βοηθήσει στη διαπαιδαγώγηση των μαθητών του, ώστε να οικοδομηθεί μια κοινωνία χωρίς πολέμους;». Οι μαθητές ενώθηκαν σε δύο ομάδες. Η κάθε ομάδα απορρόφησε δύο υποομάδες της προηγούμενης φάσης. Αποφάσισαν να χωριστούν σε αγόρια – κορίτσια. Τέσσερις μαθητές αποτέλεσαν ξεχωριστή ομάδα – την ομάδα των κριτών που θα συντόνιζε τον αγώνα λόγου.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Ειρήνη-Πόλεμος
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Θρησκείες
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)02/10/2015
Χρονολογία έως26/10/2015
Σχολική μονάδα

2ο Γυμνάσιο Χαλάστρας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση