Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [35,95 MB]

25η Μαρτίου

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνος Κόμπος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Με το εφαρμοζόμενο σενάριο τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι το διαδίκτυο αποτελεί σημαντική πηγή για την αναζήτηση πληροφοριών που αφορούν όχι μόνο τα σχολικά μαθήματα και τις εκπαιδευτικές επισκέψεις αλλά και τη διοργάνωση και παρουσίαση σχολικών εορτών. Το σενάριο διαπραγματεύεται στοιχεία από την ιστορία της Ελλάδας και συγκεκριμένα την περίοδο της ελληνικής επανάστασης του 1821. Τα παιδιά γνωρίζουν, επαναλαμβάνουν, θυμούνται, συζητούν και κατανοούν γεγονότα, ήρωες, καταστάσεις και συγκυρίες που συνέβαλαν στην απελευθέρωση της Ελλάδας από τον οθωμανικό ζυγό.
Υπάρχουν δραστηριότητες που χρησιμοποιούν το λογισμικό πρόγραμμα CENTENIA, που είναι ιστορικός άτλαντας με ετικέτες και πληροφορίες ιστορικών γεγονότων, το YTD, που είναι λογισμικό πρόγραμμα για την αποθήκευση video σε φακέλους αλλά και λογισμικά προγράμματα για παρουσιάσεις και συγγραφή κειμένων. Τα παιδιά πλοηγούνται στο διαδίκτυο για εύρεση εικόνων, βίντεο, ηχητικών δεδομένων αλλά και συγκεκριμένων πληροφοριών.
Τα παιδιά ασκούνται στη γρήγορη και έγκυρη εύρεση δεδομένων και αποκτούν θετικές στάσεις και συμπεριφορές σε ερευνητικές εργασίες στο διαδίκτυο. Οι πληροφορίες, οι εικόνες, τα βίντεο και τα ηχητικά δεδομένα συνεχώς εμπλουτίζονται και ανανεώνονται στο διαδίκτυο, κάτι που δεν είναι εφικτό στα παραδοσιακά έντυπα (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, λεξικά), όπου οι πληροφορίες και οι εικόνες που παρέχουν πολλές φορές είναι παρωχημένες.
Τα παιδιά χρησιμοποιούν λογισμικά προγράμματα όπως της ζωγραφικής και της παρουσίασης διαφανειών και ταυτόχρονα ασκούνται στη λήψη και επεξεργασία φωτογραφιών από την οθόνη του υπολογιστή τους, με τη χρήση των κατάλληλων εντολών και εργαλείων. Γνωρίζουν τρόπους μετατροπής οπτικοακουστικών δεδομένων αποκλειστικά σε ηχητικά ή οπτικά δεδομένα και μαθαίνουν να αποθηκεύουν και να χρησιμοποιούν διαδικτυακά στοιχεία όχι σε άμεσο χρόνο αλλά σε χρόνο που επιθυμούν.

Διδακτική Ενότητα→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 12: 25η Μαρτίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Γιορτές
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Ιστορία
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)11/03/2013
Χρονολογία έως22/03/2013
Σχολική μονάδα

1ο 12/Θ Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης - Α.Π.Θ.

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση