Κατεβάστε το σενάριο

Η καταστροφή των Ψαρών

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνος Κόμπος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο χρησιμοποιεί τις ΤΠΕ στην ενότητα «Γιορτάζω και θυμάμαι» (σχολικό βιβλίο Γλώσσα Γ΄ Δημοτικού, τεύχος β΄, σσ. 78-79) και αναδεικνύει το γεγονός της θυσίας χιλιάδων ανθρώπων για ανεξαρτησία και ελευθερία. Το ποίημα του Διονυσίου Σολωμού στο σχολικό εγχειρίδιο μεταφέρει τα παιδιά σε έναν άλλο κόσμο, στον οποίο τα ιδανικά της ελευθερίας, της αυτοδιάθεσης και της ανεξαρτησίας θεωρείται ότι αξίζουν την ανθρώπινη θυσία.
Τα παιδιά και ο εκπαιδευτικός συζητούν για τον επαναστατικό αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία και ελευθερία. Τα ιδανικά αυτά αποτελούσαν πάντα για τους Έλληνες αιτίες αντιπαλότητας και αγώνων με τους κατακτητές τους. Τα παιδιά ερευνώντας στο διαδίκτυο γνωρίζουν και για άλλους αγωνιστές, αλλά και για τη βοήθεια που προσέφεραν οι ποιητές, οι ζωγράφοι αλλά και οι διανοούμενοι στον αγώνα των στρατιωτικών και πολιτικών στη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Περιγράφοντας εικόνες που παρουσιάζουν τον επαναστατικό αγώνα των Ελλήνων αναπτύσσουν τον προφορικό και τον γραπτό τους λόγο, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούν γραμματικούς και ορθογραφικούς κανόνες. Ακόμη, τα παιδιά ασκούνται στην εύρεση πληροφοριών σε ιστοσελίδες.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Δημοτικού
↘ Ενότητα 2.5: Γιορτάζω και θυμάμαι
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)10/03/2014
Χρονολογία έως21/03/2014
Σχολική μονάδα

1ο 12/Θ Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (ενταγμένο στο ΑΠΘ)

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση