Κατεβάστε το σενάριο

Η καταστροφή των Ψαρών

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνος Κόμπος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το σενάριο χρησιμοποιεί τις ΤΠΕ στην ενότητα Γιορτάζω και θυμάμαι (σχολικό βιβλίο «Γλώσσα Γ΄ δημοτικού», τεύχος β΄, σ. 78-79) και αναδεικνύει το γεγονός της θυσίας χιλιάδων ανθρώπων για ανεξαρτησία και ελευθερία. Το ποίημα του Διονυσίου Σολωμού στο σχολικό εγχειρίδιο μεταφέρει τα παιδιά σε έναν άλλο κόσμο, όπου ιδανικά για ελευθερία, αυτοδιάθεση και ανεξαρτησία υπερτερούν της ανθρώπινης θυσίας.
Τα παιδιά και ο εκπαιδευτικός συζητούν για τον επαναστατικό αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία και ελευθερία. Τα ιδανικά αυτά αποτελούσαν πάντα για τους Έλληνες αιτίες αντιπαλότητας και αγώνων με τους κατακτητές τους. Τα παιδιά ερευνώντας στο διαδίκτυο γνωρίζουν και για τους άλλους αγωνιστές, αλλά και για τη βοήθεια που προσέφεραν οι ποιητές, οι ζωγράφοι αλλά και οι διανοούμενοι στον αγώνα των στρατιωτικών και πολιτικών στη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Περιγράφοντας εικόνες που παρουσιάζουν τον επαναστατικό αγώνα των Ελλήνων αναπτύσσουν τον προφορικό και γραπτό τους λόγο, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούν γραμματικούς και ορθογραφικούς κανόνες. Ακόμα, τα παιδιά ασκούνται στην εύρεση πληροφοριών σε ιστοσελίδες.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Δημοτικού
↘ Ενότητα 2.5: Γιορτάζω και θυμάμαι
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Σχολικές γιορτές
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)11/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση