Οι ακροβάτες της θάλασσας
Δημιουργός: Αθανασία Νταή
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Ειρήνη Τζοβλά, Οι ακροβάτες της θάλασσας
Περίληψη
Το παρόν σενάριο στοχεύει να εμπλέξει τους μαθητές στην αναζήτηση πληροφοριών για τα είδη δελφινιών στις ελληνικές θάλασσες, καθώς και για τα είδη που τελούν υπό εξαφάνιση, να τους ευαισθητοποιήσει στο συγκεκριμένο θέμα και να τους οδηγήσει στην υιοθέτηση κάποιου απειλούμενου είδους. Παράλληλα, το σενάριο θα εξυπηρετήσει τους γραμματικούς και τους γλωσσικούς στόχους της ενότητας, δηλαδή τη γενική ενικού και την αιτιατική πληθυντικού στο θηλυκό γένος, όπως και την δημιουργία οικογένειας λέξεων.
Διδακτική Ενότητα | → Γ Δημοτικού ↘ Ενότητα 1.3: Στη γη και στη θάλασσα |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ουσιαστικά ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ιστολόγια → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ιστολόγια |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια | Για την εφαρμογή του σεναρίου απαιτήθηκαν 9 διδακτικές ώρες. |
Χρονολογία (από) | 26/11/2012 |
Χρονολογία έως | 30/11/2012 |
Σχολική μονάδα | Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |