Κατεβάστε το σενάριο

Η γειτονιά μου που αλλάζει

  • Δημιουργός: Αμανατίδης Νίκος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Με αφορμή την ενότητα 13 Όλοι Διαφορετικοί Όλοι Ίδιοι του βιβλίου «Γλώσσα Δ΄ Δημοτικού», το σενάριο αποσκοπεί σε μια βαθύτερη ματιά και μελέτη της σύγχρονης γειτονιάς, της γειτονιάς που αλλάζει. Στις περισσότερες γειτονιές της πόλης κάποιοι φεύγουν και κάποιοι έρχονται. Καινούρια πρόσωπα, πολλές φορές από άλλες χώρες. Συνήθως οικονομικοί μετανάστες που μιλούν άλλη γλώσσα και που τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν, να κάνουν φίλους, να καταλάβουν την κουλτούρα τους, να παίξουν μαζί τους.
Με εκκίνηση τη θεματολογία της ενότητας, λοιπόν, και σε μια προσπάθεια σύνδεσης του σχολείου με την καθημερινή ζωή των παιδιών και δη τη γειτονιά τους, στο σενάριο γίνεται προσπάθεια μελέτης και ανάπτυξης του θέματος της αρμονικής συνύπαρξης των ανθρώπων σε έναν τόπο, σε μια κοινωνία, καθώς και διερεύνηση προτάσεων για λύσεις σε προβλήματα συμβίωσης και προτάσεων καλυτέρευσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων της γειτονιάς και της κοινωνίας εν γένει.

Διδακτική Ενότητα→ Δ Δημοτικού
↘ Ενότητα 13: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Περιβαλλοντική Αγωγή
↘ Ευέλικτη ζώνη
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)08/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές