Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • miteloudis_texniwsmesoekfrasis_tek [1,49 MB]

Η Τέχνη ως μέσο έκφρασης

  • Δημιουργός: Πανταζής Μητελούδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Πρόκειται για μια διδακτική πρόταση που έχει ως βασικό σκοπό να προσεγγίσουν οι μαθητές την Τέχνη, μελετώντας διάφορα και διαφορετικά έργα τέχνης και στη συνέχεια να εκφραστούν προσωπικά μέσα από αυτή την επαφή τους με την Τέχνη. Ο σκοπός, δηλαδή, είναι να διαπιστώσουν οι μαθητές με τρόπο βιωματικό πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η Τέχνη στη ζωή μας και πόσο σημαντικό μέσο προσωπικής έκφρασης αποτελεί, έστω και αν δεν το συνειδητοποιούμε τις περισσότερες φορές. Σε πρώτη φάση, οι μαθητές μελετούν τέσσερα σημαντικά κείμενα που αναφέρονται στη λειτουργία και την εκφραστική δύναμη της Τέχνης. Απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις και διατυπώνουν τα συμπεράσματά τους για τη λειτουργία και τη χρησιμότητα της Τέχνης.

Στη συνέχεια, προσεγγίζουν πέντε διαφορετικά έργα τέχνης: πίνακα ζωγραφικής, κλασική μουσική–όπερα, heavy metal τραγούδι, φωτογραφία, μελοποιημένο ποίημα. Γράφουν κείμενα παρουσίασης – κριτικής των έργων αυτών και εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία, τις σκέψεις και στα συμπεράσματα που οδηγήθηκαν από αυτή την περιπλάνηση στον κόσμο της Τέχνης.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Λυκείου
↘ Παρουσίαση-κριτική
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)11/03/2015
Χρονολογία έως27/04/2015
Σχολική μονάδα

1ο Γενικό Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών