Κατεβάστε το σενάριο

Η Τέχνη ως μέσο έκφρασης

  • Δημιουργός: Πανταζής Μητελούδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Πρόκειται για μια διδακτική πρόταση που έχει ως βασικό σκοπό να προσεγγίσουν οι μαθητές την Τέχνη, μελετώντας διάφορα και διαφορετικά έργα τέχνης και στη συνέχεια να εκφραστούν προσωπικά μέσα από αυτή την επαφή τους με την Τέχνη. Ο σκοπός, δηλαδή, είναι να διαπιστώσουν οι μαθητές με τρόπο βιωματικό πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η Τέχνη στη ζωή μας και πόσο σημαντικό μέσο προσωπικής έκφρασης αποτελεί, έστω και αν δεν το συνειδητοποιούμε τις περισσότερες φορές.

Σε πρώτη φάση, οι μαθητές μελετούν τέσσερα σημαντικά κείμενα που αναφέρονται στη λειτουργία και την εκφραστική δύναμη της Τέχνης. Απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις και διατυπώνουν τα συμπεράσματά τους για τη λειτουργία και τη χρησιμότητα της Τέχνης. Στη συνέχεια, προσεγγίζουν πέντε διαφορετικά έργα τέχνης: πίνακα ζωγραφικής, κλασική μουσική – όπερα, heavy metal τραγούδι, φωτογραφία, μελοποιημένο ποίημα. Γράφουν κείμενα παρουσίασης – κριτικής των έργων αυτών και εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία, τις σκέψεις και τα συμπεράσματα στα οποία οδηγήθηκαν από αυτή την περιπλάνηση στον κόσμο της Τέχνης.

Διδακτική Ενότητα→ Β Λυκείου
↘ Παρουσίαση-κριτική
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Μελοποιημένη ποίηση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

7 διδακτικές ώρες

Χρονολογία (από)07/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές