Κατεβάστε το σενάριο

Φιλία στο διαδίκτυο

  • Δημιουργός: Αικατερίνη Νικολοπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο αυτό είχε ως αφόρμηση μία συζήτηση με τα παιδιά για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ποια είναι και πόσο τα χρησιμοποιούν. Στη συνέχεια, τους μοιράστηκαν τα επιλεγμένα κείμενα και τους ζητήθηκε να καταγράψουν το θέμα, τη θέση του συγγραφέα και τη δική τους. Κατόπιν, αφού έκαναν τις παρουσιάσεις, τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν πίνακες σχετικά με τις εγκλίσεις και τις διαθέσεις των ρημάτων των κειμένων τους, καθώς και τους λόγους επιλογής τους από τοn συγγραφέα. Έπειτα, τους μοιράστηκε μία ποικιλία δημιουργικών εργασιών σχετικά με τα ΜΚΔ –ερωτηματολόγια, βίντεο, φυλλάδια, αφίσες– και τους ζητήθηκε να αυτενεργήσουν και να επιλέξουν ομαδικά. Πράγματι, η κάθε ομάδα επέλεξε την εργασία που της ταίριαζε και την παρουσίασε στην τάξη. Παράλληλα, όλες οι εργασίες αναρτήθηκαν στο wiki της τάξης. Τέλος, οι μαθητές αξιολόγησαν ανώνυμα το σενάριο που ολοκλήρωσαν.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Γυμνασίου
↘ Φίλοι για πάντα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ρήματα
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Κειμενικά είδη
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Πληροφορική
→ Ερευνητικές Εργασίες – Project
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)17/09/2015
Χρονολογία έως08/10/2015
Σχολική μονάδα

Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ