Κατεβάστε το σενάριο

Απονέμοντας …θάνατο

  • Δημιουργός: Αντώνιος Μιχαηλίδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Στη δύσκολη εποχή που διανύει η χώρα μας αλλά και ευρύτερα οι δυτικές κοινωνίες η διαπίστωση της έξαρσης της εγκληματικότητας είναι πλέον κοινή. Εγκλήματα από τη διακίνηση τεράστιων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών έως και εγκλήματα κατά της ζωής και της γενετήσιας αξιοπρέπειας (αυτά σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη) έχουν αναθερμάνει τη συζήτηση σχετικά με τη σκοπιμότητα της θανατικής ποινής. Οι θιασώτες μάλιστα της συγκεκριμένης ποινής δεν περιορίζονται σε ανθρώπους με περιορισμένη μόρφωση, αλλά απλώνονται έως και σε επιφανείς πνευματικούς ανθρώπους. Ως αφετηρία του σεναρίου κατά το πρώτο δίωρο θα χρησιμοποιηθούν τα δυο κείμενα που περιλαμβάνονται στο διδακτικό εγχειρίδιο της Έκφρασης-Έκθεσης της Γ΄ Λυκείου υπέρ και εναντίον της θανατικής ποινής σε συνδυασμό με κείμενα από ιστολόγιο και τον τύπο προκειμένου οι μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά κειμενικά είδη. Με αυτά θα ασχοληθούν οι τέσσερις ομάδες, ενώ με την πέμπτη ομάδα θα επιδιωχθεί η καλλιέργεια του οπτικού γραμματισμού, αφού θα μελετήσει σκίτσα από διαφορετικές χώρες, για να αντλήσει από αυτά επιχειρήματα σχετικά με τη θανατική ποινή.

Κατά το δεύτερο δίωρο οι ομάδες θα παρουσιάσουν μέσω των ψηφιακών πόρων που θα έχουν δημιουργήσει τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της θανατικής ποινής και ακολούθως θα εκτυλιχτεί ένας αγώνας αντιλογίας στον οποίο η τάξη θα χωριστεί σε τρεις ομάδες, οι δυο που θα υποστηρίξουν τις αντιτιθέμενες θέσεις και οι υπόλοιποι που θα λειτουργήσουν ως ομάδα κριτών. Η προπαρασκευή των ομάδων θα βασιστεί σε ένα κείμενο που αφορά έναν κατάδικο με πολλές και σοβαρές εγκληματικές ενέργειες. Ο αγώνας θα ολοκληρωθεί με την κρίση μέσω ψηφοφορίας που θα ακολουθήσει.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Λυκείου
↘ Η πειθώ
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Πόλη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Έκθεση (σχολικού τύπου)
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Έκθεση (σχολικού τύπου)
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

4 διδακτικές ώρες

Χρονολογία (από)2015/02/06
Χρονολογία έως2015/02/13
Σχολική μονάδα

Γενικό Λύκειο Θρακομακεδόνων

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές