Κατεβάστε το σενάριο

Εικονογραφώντας τον αἰγύπτιον λόγον του Ηροδότου

  • Δημιουργός: Τριανταφυλλιά Γιάννου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Ο αἰγύπτιος λόγος είναι η μεγαλύτερη και πιο εντυπωσιακή από τις γεωγραφικές-εθνογραφικές παρεκβάσεις στο έργο του Ηροδότου, αφού καλύπτει ένα βιβλίο και μας δίνει ένα πλήθος στοιχείων (αρχαιολογικών, γεωγραφικών, εθνογραφικών, λαογραφικών, ιστορικών) για τους αρχαίους Αιγύπτιους. Οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν στο διαδίκτυο αρχαιολογικά ευρήματα που σώζονται από τον αρχαίο αιγυπτιακό πολιτισμό καθώς και γεωγραφικά και ιστορικά τεκμήρια, ώστε να συντάξουν μια εικονογραφημένη έκδοση της ηροδότειας παρέκβασης. Στόχος τους είναι να διαβάσουν κριτικά την αφήγηση του Ηροδότου και να καταλήξουν στα δικά τους συμπεράσματα σχετικά με την εγκυρότητα της μεθόδου του αρχαίου ιστορικού.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Α Γυμνασίου
↘ Ηροδότου Ιστορία
↘ Βιβλίο δεύτερο – Ενότητα 4
↘ Βιβλίο δεύτερο – Ενότητα 5
↘ Βιβλίο δεύτερο – Ενότητα 6
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Ιστορία
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ιστορικά
↘ Συγγραφέας
↘ Ηρόδοτος
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Ιστορική αφήγηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Αγγλική Γλώσσα
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)Δεκέμβριος 2011
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση