Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [831,98 KB]

Ζω και γνωρίζω το Γυμνάσιο

  • Δημιουργός: Μαρίνα Αρετάκη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Με το σενάριο αυτό οι μαθητές κλήθηκαν, μέσα από την προσέγγιση λογοτεχνικών κειμένων, να ασχοληθούν με θέματα της σχολικής ζωής: γνωριμία με μαθητές-λογοτεχνικούς χαρακτήρες, σχέση των ηρώων με το σχολείο και με τους καθηγητές τους, ανίχνευση των παιδαγωγικών αντιλήψεων των καθηγητών και της επιρροής τους στη διαμόρφωση της μαθητικής ταυτότητας. Οι μαθητές συνομίλησαν με τα κείμενα μέσα από δραστηριότητες αφενός κατανόησης των λογοτεχνικών προσώπων και αφετέρου σύνδεσης με τη μαθητική πραγματικότητα.

Διδακτική Ενότητα→ Α Γυμνασίου
↘ Σχολική ζωή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Σχολική ζωή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Απομνημόνευμα-χρονογράφημα-χρονικό-(αυτό)βιογραφία
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Αφηγηματολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)02/10/2012
Χρονολογία έως06/12/2012
Σχολική μονάδα

5ο Γυμνάσιο Χανίων

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ

Κείμενα

  • Γκοσινί, Ρενέ - Σενπέ, Ζαν-Ζακ. Η αναμνηστική φωτογραφία. Οι έλεγχοι.
  • Ηλιόπουλος Βαγγέλης. Στη φωλιά του Νίκου.
  • Καζαντζάκης, Νίκος. [Η Νέα Παιδαγωγική].
  • Μάστορη, Βούλα. Στο Γυμνάσιο.
  • Μπαρμπώ, Φιλίπ. Ο τυφλοπόντικας.
  • Σαρή, Ζωρζ. Ε.Π.
  • Quino. Μαφάλντα.