Κατεβάστε το σενάριο

Ζω και γνωρίζω το γυμνάσιο

  • Δημιουργός: Μαρία Τολυμένου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Με το σενάριο αυτό οι μαθητές καλούνται μέσα από την προσέγγιση συγκεκριμένων λογοτεχνικών κειμένων να ασχοληθούν με θέματα γύρω από τη σχολική ζωή: γνωριμία με μαθητές-λογοτεχνικούς χαρακτήρες, σχέση των ηρώων με το σχολείο και με τους καθηγητές τους στο παρελθόν και στο παρόν, ανίχνευση των παιδαγωγικών αντιλήψεων των καθηγητών και της επιρροής τους στη διαμόρφωση της μαθητικής ταυτότητας. Οι μαθητές συνομιλούν με τα κείμενα μέσα από δραστηριότητες αφενός κατανόησης κι ερμηνείας των λογοτεχνικών προσώπων-μαθητών και αφετέρου σύνδεσης με τις δικές τους σχολικές εμπειρίες και τη μαθητική τους πραγματικότητα.

Διδακτική Ενότητα→ Α Γυμνασίου
↘ Σχολική ζωή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Σχολική ζωή
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)10/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών

Κείμενα

  • Αλεξίου, Έλλη. Γον Χριστιανικόν Παρθεναγωγείον.
  • Γκοσινί, Ρενέ & Σενπέ, Ζαν Ζακ. Η αναμνηστική φωτογραφία.
  • Γκοσινί, Ρενέ & Σενπέ, Ζαν Ζακ. Οι έλεγχοι.
  • Δρακονταειδής, Φίλιππος Δ. Ο κύριος Πανέτσος.
  • Ηλιόπουλος, Βαγγέλης. Στη φωλιά του Νίκου.
  • Ιωάννου, Γιώργος. Τα παρατσούκλια.
  • Καζαντζάκης, Νίκος. [Η Νέα Παιδαγωγική].
  • Λασκαράτος, Ανδρέας. Ο κακός μαθητής.
  • Μάστορη, Βούλα. Στο γυμνάσιο.
  • Μπαρμπώ, Φιλίπ.Ο Τυφλοπόντικας.
  • Παπά, Κατίνα. Σ’ ένα γυμνάσιο θηλέων.
  • Πρεβέρ, Ζακ. Ο κακός μαθητής.
  • Σαρή, Ζωρζ. Ε.Π.
  • Φακίνου, Ευγενία. Αστραδενή.