Σύγκρουση Αχιλλέα-Αγαμέμνονα
Δημιουργός: Μαρία Τσούμαρη
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη, Σύγκρουση Αχιλλέα-Αγαμέμνονα
Περίληψη
Με το παρόν σενάριο οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται μέσω της αλληλεπίδρασής τους στις ομάδες και καλλιεργούν τη δεξιότητα της ακουστικής κατανόησης ενός κειμένου και της καταγραφής σημειώσεων για τα βασικά του σημεία της. Στη συνέχεια, επεξεργάζονται - με την αξιοποίηση των Φύλλων Εργασίας που καθοδηγούν την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο - τα ζητήματα που προκρίνονται για επεξεργασία στη συγκεκριμένη ενότητα (θεολογία, ένθετη αφήγηση, σχήμα αδυνάτου, οργάνωση και ζωή στρατοπέδου και φιλονικία Αχιλλέα-Αγαμέμνονα). Από τη θεματολογία των ομάδων γίνεται αντιληπτή η προσπάθεια να επεξεργαστούν οι ομάδες τόσο στοιχεία μορφής όσο και στοιχεία πολιτισμού, αφού βέβαια – σε πρώτο επίπεδο – έχει επιτευχθεί η κατανόηση του νοήματος. Το σενάριο προέβλεπε μια προσπάθεια δραματοποίησης του επεισοδίου και δημιουργία στιγμιότυπου ενός τρέιλερ για την ταινία «Ιλιάδα» (Γ΄ Φάση). Η φάση αυτή δεν εφαρμόστηκε, γιατί υπερέβαινε τον διαθέσιμο χρόνο εφαρμογής σεναρίου
Διδακτική Ενότητα | → Β Γυμνασίου ↘ Ιλιάδα ↘ Α 54-306 |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Μυθολογία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Σχήματα λόγου ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Αφήγηση ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επική ποίηση ↘ Συγγραφέας ↘ Όμηρος ↘ Γραμματολογικές περίοδοι ↘ Αρχαϊκή εποχή ↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής ↘ Σχήματα λόγου ↘ Σύμβολο ↘ Μύθος → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Συνεργατικό κείμενο ↘ Ακρόαση ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 04/12/2012 |
Χρονολογία έως | 11/12/2012 |
Σχολική μονάδα | Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |