Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • σωτηρία περιβάλλοντος 1 [251 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 2 [181,72 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 3 [255,33 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 4 [204,54 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 5 [461,48 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 5 [802,3 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 6 [588,09 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 7 [231,69 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 8 [179,82 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 9 [271,2 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 10 [252,18 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 11 [235,64 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 12 [179,58 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 13 [367,55 KB]
  • σωτηρία περιβάλλοντος 14 [243,94 KB]

Επιχειρηματολογία, πολυτροπικότητα και λογοτεχνία για τη σωτηρία του περιβάλλοντος

  • Δημιουργός: Κατερίνα Τρίμη-Κύρου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Περίληψη

Το σενάριο έχει συνδυάσει:
• ένα δίκτυο αναγνώσεων (κάποια λογοτεχνικά και μη κείμενα, μονοτροπικά και πολυτροπικά, που περιλαμβάνονται στα σχολικά εγχειρίδια ή προέρχονται από άλλες πηγές),
• την αναζήτηση στο διαδίκτυο, τον κειμενογράφο, την πλατφόρμα Wiki και
• την εργασία σε ομάδες (εντός και εκτός της τάξης).
Οι δραστηριότητες προβλέπουν: εισαγωγή και εμπέδωση της τεχνικής της ανάγνωσης-κατανόησης, εισαγωγή στην επιχειρηματολογία, παραγωγή προφορικού και γραπτού επιχειρηματολογικού λόγου, αναζήτηση πληροφοριακού και εικονικού υλικού στο διαδίκτυο και αξιοποίησή του στην παραγωγή λόγου, διερεύνηση της λογικής του πολυτροπικού κειμένου και παραγωγή τέτοιων κειμένων, σύγκριση μονοτροπικών και πολυτροπικών εκδοχών της ίδιας ιστορίας, διερεύνηση της δομής των ιστοσελίδων και δημιουργία μιας οικολογικής ιστοσελίδας, αξιοποίηση του θεατρικού παιχνιδιού και της δημιουργικής γραφής.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Α Γυμνασίου
↘ Ταξίδι στον κόσμο της φύσης
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)21/01/2013
Χρονολογία έως01/04/2013
Σχολική μονάδα

Βαρβάκειο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση