Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Φτερωτός κόσμος_τεκμήρια [33,49 MB]

Ο φτερωτός κόσμος

  • Δημιουργός: Μαρία Τσούμαρη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το συγκεκριμένο σενάριο, μετασχηματίστηκε ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και της τάξης (Β΄ Γυμνασίου) στην οποία εφαρμόστηκε και χρησιμοποιήθηκε ως βάση για Περιβαλλοντικό - Πολιτιστικό Πρόγραμμα σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αξιοποιώντας προβλεπόμενη δυνατότητα.
Στην πρώτη φάση του επιχειρήθηκε η νοηματική προσπέλαση του κειμένου της Ενότητας 17 Α (ΑΕΓ, Β΄ Γυμνασίου), δίνοντας έμφαση στους ποικίλους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αποδοθούν οι επιρρηματικές σχέσεις στον αρχαίο ελληνικό λόγο, η διδασκαλία των οποίων προβλέπεται στο Γ μέρος της ίδιας ενότητας. Στη συνέχεια, παίρνοντας αφορμή από το περιεχόμενο του αρχαίου κείμενου και συνδυάζοντάς το με αποσπάσματα από τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη στόχευσε να εισάγει τους μαθητές στην παρατήρηση του κόσμου των πουλιών, να τους ευαισθητοποιήσει οικολογικά και να τους μυήσει στη διερεύνηση των ποικίλων συνδηλώσεών και συμβολισμών των πτερωτών μας φίλων στην αρχαιότητα και στη σύγχρονη εποχή, στον μύθο, την παράδοση, την τέχνη και την καθημερινότητά μας. Οι μαθητές συνέλεξαν στοιχεία από το φυσικό περιβάλλον του τόπου διαμονής τους και από το εικονικό περιβάλλον του διαδικτύου, τα επεξεργάστηκαν συνδυαστικά και συνεργατικά (GoogleDrive) και τα παρουσίασαν σε ειδική εκδήλωση στο σύνολο του σχολείου.
Το σενάριο λειτούργησε εν μέρει διαθεματικά εμπλέκοντας και καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, όπως φυσικούς, πληροφορικούς, τεχνολόγους.

Διδακτική Ενότητα→ Β Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 17. Το πάθημα των ερωδιών
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Επιρρήματα
↘ Σύνδεσμοι
↘ Προθέσεις
↘ Σύνταξη
↘ Επιρρηματικό σύνολο
↘ Επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Κειμενικά είδη
↘ Φιλοσοφικά - επιστημονικά
↘ Δραματική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Αριστοφάνης
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Ελληνορωμαϊκή εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σύμβολο
↘ Μύθος
↘ Διακειμενικότητα
↘ Αλληγορία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (μτφρ.)
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Μουσική
↘ Πληροφορική
↘ Τεχνολογία
↘ Φυσική
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Εκπαιδευτικές εκδρομές
↘ Περιβαλλοντική Αγωγή
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Το σενάριο χρησιμοποιήθηκε ως βάση για Πολιτιστικό Πρόγραμμα

Χρονολογία (από)02/12/2013
Χρονολογία έως12/05/2014
Σχολική μονάδα

Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές