Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [3,72 MB]

Αίας

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνα Τσάση

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το παρόν σενάριο στοχεύει, με αφορμή την «ευγενέστερη μονομαχία της Ιλιάδας» (Μαρωνίτης), αυτή μεταξύ Έκτορα και Αίαντα στη ραψωδία Η, να προσεγγίσουν οι μαθητές τη μορφή του Αίαντα σε συνάρτηση με άλλους κεντρικούς ήρωες του τρωικού κύκλου με δραστηριότητες που θυμίζουν κυνήγι θησαυρού. Πιο συγκεκριμένα να ερευνήσουν το διαθέσιμο σχετικό με τον Αίαντα ψηφιακό εικαστικό υλικό (ο ήρωας ήταν δημοφιλές θέμα απεικόνισης σε αγγειογραφίες κ.λπ.), να ταυτίσουν τις απεικονίσεις με συγκεκριμένες σκηνές του τρωικού μύθου με αναφορές στην ιλιαδική και στη σοφόκλεια αφήγηση και ευρύτερα στα Κύκλια Έπη, να ερμηνεύσουν την επιλογή και τη δημοφιλία των αντίστοιχων περιστατικών. Τέλος, καλούνται να υποδυθούν τον Αίαντα, να συνθέσουν και να εκφωνήσουν τον λόγο με τον οποίο ο ήρωας εκθέτοντας την προσφορά του στον τρωικό πόλεμο διεκδικεί τα όπλα του Αχιλλέα και προσπαθεί να πείσει τους Αχαιούς να τον ψηφίσουν στην Κρίση των όπλων.

Διδακτική Ενότητα→ Β Γυμνασίου
↘ Ιλιάδα
↘ Η 206-312 / Θ
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επική ποίηση
↘ Δραματική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Όμηρος
↘ Σοφοκλής
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Αρχαϊκή εποχή
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Δραματικότητα
↘ Διακειμενικότητα
↘ Ιστορική αφήγηση
↘ Προοικονομία
↘ Τραγική ειρωνεία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Παράγραφος
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)27/04/2015
Χρονολογία έως08/05/2015
Σχολική μονάδα

Ιδιωτικό Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές